Sidor

torsdag 19 februari 2009

Babyfilt


Den här mysiga babyfilten blev en "Välkommen till världen"-present till en liten flicka. En av min sambos gamla kompisar har blivit pappa för andra gången. Grattis!

Mönster
Behövs väl kanske inte precis, men jag utgick ifrån standardbäddmått för vagn/vagga.

Material
Mörkbrun Hilcovelour från Tygpyssling och röda elefanter från Jofotex.

Minus
Filten är vändsydd och jag fick med andra ord sy ihop vändhålet för hand efteråt. Det var lite trist förstås. Jag har beställt namnlappar men inte fått dem än, trist att det verkar vara nästan tre veckors leveranstid.

Plus
Den blev jättemysig och känns gedigen. Dekorsömmen blev jättefin! Har inte så många roliga sömmar att välja på på Toyotan.


Ska bli intressant att se hur den emottages. Den är skickad på posten och borde ha nått fram men jag har inte hört något än... Törs nog publicera inlägget nu iaf.

3 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Åh så fin! Ser jättemysig ut! Mjuk och härlig! :)

Anna-Snoddas sa...

Kul att du tittade in! Från början ritade jag av ett par köpta byxor. Min son är väldigt smal så jag minskade grensömmarna med någon cm, så de blev tajtare över rumpan. Sen har jag benen helt raka, ibland t.o.m utsvängda! Blev ett antal prov innan de blev som jag vill ha dem! Lycka till! :)

Ceci sa...

Vilken härlig filt!

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails