Sidor

lördag 7 mars 2009

Ett grönt UFO

Mitt bidrag efter första veckan i Marsutmaningen! Dessa coola brallorna påbörjade jag för ett bra tag sedan men de har blivit liggandes läänge efter att jag inte fått till kantbanden. ALL credit till Kokalal för det är ju faktiskt hennes modell jag snott. Under tiden som dessa legat har Mumriken stolt dansat runt i sina gula äkta retrobrallor som jag köpt av Kokalal. :) De börjar bli lite korta så dessa gröna kommer kanske att bli nästa trotjänare.

Material
Gräsgrön Hilcovelour från Tygpyssling. Mörkt röd trikå från Tygladan.

Minus
Att jag känner mig som en tjuvaktig härmapa som kopierat Kokalals retrobrallor. Felåt...

Att kantbanden var så väldans krångliga! Det krävdes en rullkniv med skärlinjal för att få remsorna bra och det krävdes definitivt en 4 mm tvillingnål för att sömmen skulle bli rak utan att banden böjde sig hela tiden.

Tyvärr gick tråden av ett par gånger och jag råkade böja tvillingnålen så kantbandssömmen har ett par skarvar. Trodde jag skulle bli tokig när jag hade ca 20 cm söm kvar och nålen böjdes helt åt pipan. Lyckades dock med två små smyckestillverkartänger från Panduro att böja tillbaka nålen så pass att jag kunde handmata mig igenom resten och färdigställa byxorna. Puh!

Plus
Att de till slut blev klara! Känns jätteskönt att byxorna som legat bland mina tyger som ett dåligt samvete äntligen kan flytta till garderoben.
Första plagget som fått en märkning med mina egna namnband.
Färgerna är jättehärliga!


Färgåtergivningen på den nedersta bilden är inte så bra. De är betydligt starkare gröna än vad det ser ut på bilden. Den mörkröda färgen däremot stämmer ganska bra och jag tycker den är superhärlig!

8 kommentarer:

Beas sa...

Verkligen, verkligen härligt!

Gissa om jag blir sugen på en coverlock. Jag ser oändliga möjligheter. Jag älskar färgerna!

Får jag använda bilden i ett collage i slutet av månaden från alla bidrag till "marsutmaningen"?

Marie Frost sa...

De blev jättefina!

Min rosendröm sa...

Åh va söta :-) De var urtuffa. Vågar mig inte på barnkläder än sålänge.

/Nina

Doris_Assar sa...

Sååå coola!!!!! Söt kille också :-)

od Andulky sa...

Jättefina! Söt grabb också :-).
Hoppas det är ok att jag lägger in dig i min blogglista?
/Anna

Anonym sa...

Vilken dotter och vilken goding till barnbarn jag har. Älskar er :)

Jennie sa...

Supercoola brallor!!

Jennie sa...

Supercoola brallor!!

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails