Sidor

lördag 2 januari 2010

Till drömmarnas land

Det var hög tid att uppdatera sonens garderob med en ny pyjamas. Den med elefanterna jag sydde för ett tag sedan var på gränsen till för liten från början och jag fick inse att det bara var att lägga undan den. Skulle tippa på att den här kommer att ersätta den förra trotjänaren som används mycket flitigt och den passar fortfarande, om än något kort i ärmar och ben. Sydde den i april förra året och den har alltså passat hela tiden. Det kan man kalla lång användningstid på ett plagg för barn under 2 år!

Mönster
Eget med mått från Meedom. Strl 98.

Material
Retro landskapsinterlock från Jofotex. Orange mudd från MG-Tyger.

Minus
Möjligen att halsringningen kunde varit något snävare. Men det är inget som stör.
Va mycket tyg det går åt att sy plagg i sådana här stora storlekar!

Plus
Sömnaden gick finfint och den blev riktigt bra i modellen. Satte resår i mudden bak vilket ger lite bättre passform.

Att Mumriken blev så glad över att mamma kan "hyyy" kläder till honom. :) Han pekar och pratar om vad han ser på tyget. Han blir lika glad varje gång jag sytt något till honom. Fast först säger han alltid "beebisch" och tror att det jag sytt är till Lillebror. Hur han nu kan tro det, för så värst mycket har jag verkligen inte sytt till Lillebror.

7 kommentarer:

Pernilla sa...

Jätte härlig modell!!

od Andulky sa...

Jättefin och så himla söt tunika i förra inlägget!

Thea sa...

Fin! Visst är det tyget härligt till pyjamasar? Vi har också en sån favvis här hemma.

LINDUS sa...

vad skulle du ta för att sy en sådan pyjamas om jag står för tyget.

Benglan sa...

Jag såg att du kommenterat i min blogg. Byxmönstret kommer från den senaste Ottobre, (har den inte framför mig men jag tror att den heter 6-2009) Jag har gjort om det en del. Bla kortat benen mycket och ställt ut dem ganska mycket. Mycket bra modell tycker jag. Lillebror har flera och även dressar där jag utgått från det mönstret.

Hello sa...

Alltså, en del pyjamasar verkar växa med användaren...? Hoppas den här också gör det. Den var ju så fin!

Marie Frost sa...

Gosekillen! Pyjamasen är jättefin, det kanske jag skulle göra av mitt landskapstyg som bara har blivit liggande här ett tag?

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails