Sidor

söndag 11 april 2010

Ny mössmodell

För ett tag sedan var det mycket prat om "skejtare" här hemma. Då fick jag idén att sy en baggy mössa. Men inga av de mönstrade barntygerna passade riktigt den här stilen, så det fick bli enfärgat, men lite trist. Någon text med coola bokstäver, ett namn? Ja så fick det bli! Den här mössan är sydd som ett test och blev en present till pojkarnas "plastkusin" Nils. Men på bilden ovan är det Mumriken som provar den.

Mönster
Eget. Texten är utskriven på dator och sedan "broderad" med den vanliga symaskinens täta sicksack.

Material
Jersey med lycra från MjukaTyger. Brodertråd från Tygladan. Totally Stable till baksidan av broderiet kommer från Bibbis Textil.

Minus
Att fästa alla trådarna på baksidan för att brodertråden inte skulle repa upp sig var inte lätt! Verkligen silkig och hal var den!

Plus
Modellen blev som jag hade tänkt mig.

Övrigt
Hoppas på att få se en livebild på den rättmätige ägaren. ;)

6 kommentarer:

Katharina sa...

Vilken bra idé för att liva upp en enfärgad mössa! Har själv funderat hit och dit på det problemet, men det här har jag inte tänkt på. Skulle det gå för sig att man blir inspirerad och gör något liknande?

Ingrid sa...

Toksnygg!! Gillar verkligen baggy-stilen!

Villa Nystuga sa...

Snyggt och vilket arbete du har lagt ner på namnet!

Jag har precis lagt en baggymössa i klar-för-leverans-högen och jag hoppas att den blir lika cool på som din blev :)

Jennie sa...

Cool mössa! Gillar både modellen och broderiet! Jag har aldrig gjort något liknande... har man en speciell bordertråd i maskinen? Inte vanlig sytråd?

Anki sa...

Jättesnygg mössa!

Åsa Tidqvist sa...

eey, så cool!

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails