Sidor

måndag 4 januari 2010

Tågtröja

Mönster
Ottobre 4/2004, strl 98.

Material
Retro "Nattåg" tryckt på jersey med lycra, Jofotex. Knalligt orange muddväv från MG-Tyger.

Minus
Tycker nog att mönstret är lite konstigt i storleken. Trodde att Mumriken skulle kunna ha storlek 98 men ärmarna var alldeles för långa. Trots att jag för en gångs skull gjort exakt enligt mönstret.

Plus
Tyget var jättehärligt att sy i och tröjan blev himla fin! Kul att mudden passade så perfekt i färgton.

Den fick flytta hem till en av pojkarnas sysslingar, hoppas att den passar bra där. Det är så kul att ge bort saker man skapat själv!

11 kommentarer:

Hello sa...

Jag tycker Ottobre ganska ofta är lite märkliga i storlekarna. Man får använda mönstren som inspiration och utgångspunkt.

Men tröjan blev snygg i alla fall. Och mudden var verkligen en perfekt match!

Jenny Mårtensson sa...

Håller med om att mudden passar perfekt!!!

Hello sa...

Vilken tur för både dig och mig att vi hann få tag i Grevsta! Jag köpte iofs skivan för ett tag sen, men så gruvligt länge sen är det inte, slutet av november, kanske, och då syntes det inte alls att det höll på att utgå! Ska bli spännande att få se hur det blir. Jag har dig på bloglovin, så jag kommer alltid in, förr eller senare, när det kommer nya inlägg!

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Tack för tipset om mönstert jag har precis beställt tidningen :)

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Underbar och jag gillar ju tyget skarp. Ottobre är som alltid konstig i storlekarna, man får använda lite sunt förnuft och jämföra har jag märkt!

Marie Frost sa...

Jag tycker det t-shirtmönstret är långt både i själva tröjan och i ärmarna, men väldigt bra som utgångspunkt.
Fint blev det i alla fall!

od Andulky sa...

Jättefin tröja!
Ang mönster till jacka, så har jag utgått från flera mönster samt jackor jag redan har. Men Meedom har bra mönster. Om man kör 1.5 eller 2 så blir den lite vidare. Tror jag har kört motsvarande ungefär 2 utan sömsmån.
Lycka till!!
/Anna

Tanjis sa...

Oj,nu hittade jag just till dig!
Vilken tur för jag har en fråga,men den kommer på mailen för det blir nog lite långt annars. :)

Jättekul, ska surfa runt lite mer.

/Tanja

Gekko sa...

Härlig tröja! Jag ska snart få hem det tyget också, liiiiite senare än "alla andra". :-)

Du hade lite frågor om stickningar i min blogg, och nu har jag äntligen sent omsider svarat. Förlåt att det dröjde så!
http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/2008/06/att-sy-en-byxa.html

Beata sa...

Vilken fin tröja!

Benglan sa...

Mitt kalsongmönster är från Ottobre 4/2004. Måste nog bredda låren lite nästa gång... Nu har han säkert blöjor minst ett halvår till men jag har svårt att tro att han smalnar av så mkt så att hjärtkalsongerna funkar... :)

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails