Sidor

fredag 2 januari 2009

Tyg


Har varit riktigt sysugen men inte haft några tyger att sy av eftersom jag är så grön på det här och, till skillnad från alla erfarna sybloggare, inte har nåt tygförråd att ta ifrån var jag tvungen att shoppa loss lite. Min kära sambo hejdade mig, tyvärr. :P Jag fick iaf beställt lite Hilcovelour och mudd från Tygpyssling. Jag är jättenöjd med velouren, särskilt färgen på den gröna är heeelt underbar. Det var inte den gröna jag hade hoppats på. Den här känns väldigt frisk äppelgrön men jag hade egentligen önskat en mörkare ärtgrön.

Färgerna på bilden är inte riktigt rättvisa, den gröna är mörkare och den orange är betydligt mer rostorange än vad det ser ut på bilden.

Det var en överraskning att muddväven var ribbad, men vid närmare eftertanke gillar jag det verkligen! Det ger lite mer liv åt plaggen. Särskilt gillar jag det på den bruna. Den röda mudden är lite väl "ljusröd" för min smak. Hade velat ha en mörkare varmare röd färg. Men, det är inte lätt när man beställer på nätet.

Har en paket med tyger från Jofotex på väg också. Så här ska sys! Enligt min sambo måste jag sy slut på allt tyg innan jag får köpa nytt. Eftersom jag är föräldraledig och han är försörjare här hemma får jag snällt lyda. ;)

2 kommentarer:

Marie Frost sa...

Ja, på Tygpyssling är det inget svårt att göra sig fattig! Jag vill ha halva deras lager ungefär! ;)
Tack förresten för tipset om den ribbade muddväven, jag har letat efter just brun ribbad mudd men missat att de hade det där!

Lilla Gryn sa...

Fina tyger!!

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails