Sidor

onsdag 23 februari 2011

Rosa och turkost kit

Ännu fler rosa maskiner kommer här. Den här gången i form av en A-linjeklänning. I kombination med ett par turkos pöstights. Klänningen är sydd i mitt egna mönster (första versionen som inte är så rundad nertill). Bomullsinterlock från JnyDesign. Byxorna är sydda i superstretchig mjuk stretchfrotté från MjukaTyger. Tunn och luftig. Den ribbade muddväven som använts till byxmuddar och kantband på klänningen kommer från lokala Uggleboden och är ett gammalt FIX-fynd i 100% bomull. Mjukt och väldigt töjbart.

Detta kit har ännu ingen ägare utan har legat till sig här hemma då jag passade på att sy en extra klänning när jag hade en beställning på en likadan fast med orange kanter (den hamnade för övrigt aldrig på bild men kombon rosa fordon - orange kanter är ju ingen nyhet här). Till salu om någon är intresserad. (Storleken är 104 men ganska stor i storleken.) Annars sparar jag den tills vidare. Priset är 250 för tunika och 195 för byxorna. Köper du båda får du det för 375:- SÅLD

Vidare kan man väl säga att stämningen inte är riktigt på topp här hemma. Är så slutkörd att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Barnen har båda haft krupp i samband med sina förkylningar här hemma nu. Tillbringade dagen igår med att åka till barnmottagningen på NÄL samt vara ute och promenera i det smällkalla vintervädret eftersom att yngste kruppsonen sover så gott ute i den friska luften när han har svårt att andas. Sambon är jätteförkyld med ont i bihålor och trappad röst. Själv har jag ont i halsen.

Vi har väldigt mycket att fixa och tänka på inför vår stundande flytt, även om det ska bli väldigt roligt så ÄR det energikrävande. Vi får nycklarna på tisdag och vi har inte börjat packa än. :S Vi har ett försäkringsärende med vårt inglasade uterum som pajat av snöras från taket. Inte så vältajmat när man håller på och ska sälja radhuset.

Som toppen på isberget har vår älskade labradortik här hemma varit ganska sjuk under en tid. Det gick fort på slutet och eftersom det inte fanns några utsikter om bot eller bättring tog vi det oerhört tunga beslutet att låta henne somna in i fredags. Hon var en mycket speciell hund som funnits vid min sida i många år genom olika händelser i livet. Sorgen och tomheten är obeskrivlig. Vår 3-åring var dessutom så oerhört fäst vid henne och där har vi ytterligare en sak att hantera nu.

Brukar inte vilja gnälla av mig om livets skeenden här i den här bloggen eftersom jag vill hålla det till just en SYblogg. Men... nu får ni tåla det. Vill också förklara varför det inte blir så mkt nyprodocuerat att blogga om här. Jag passar under tiden på att blogga ikapp om gamla obloggade plagg titt som tätt för att hålla liv i bloggen någotsånär. Hoppas att ni fortsätter titta in här. Era kommentarer betyder såå mycket och ger mig energi! Tack för det!

7 kommentarer:

Miiaoo sa...

Jag läser och kommenterar med tårar i ögonen.. Stackars er! Det är alltid så fruktansvärt sorgligt att förlora en kär familjemedlem. Jag lider med er och vill att ni minns det fina tillsammans med er treåring. Gör kanske en klippbok med minnen som handlar om hunden som barnet kan bläddra i när saknaden blir för stor..
Våga visa att ni också är ledsna, det hjälper barnet att förstå att det är ok att vara ledsen, för det är det ju.

Kläderna är urfina och ger mig absoluta ha-begär!! Vill känna och klämma på dom!! =o))

lilla hjärtat sa...

Härligt set, så fint ihop. Allt på en gång..... Tråkigt med er fyrbenta vän. Hoppas det snart vänder för er....flytten och våren gör nog susen

annas alster sa...

Klart vi fortsätter titta in. Du är så duktig och bra, men ibland kommer livet emellan och så måste det få vara. Kramar!

Liten Lucky sa...

Ger dig en virtuell styrkekram fran Hamburg!!
Krya pa er!

Mia sa...

Jamen sy är ju LIVET också. Skönt att höra om allt, kan tänka att det var befriande att få dela med sig lite av alla sorger och besvär. Ibland är livet bara en torktumlare, snurrar runt runt och man vet inte "hur ska jag orka". Skickar över lite energi och tur via nätet ;-)
Sköt om er! Kram

Nilla sa...

Tack gulliga ni för era kommentarer, de värmer oerhört! :)

Det är nästan ironiskt, men... nog fick jag ta mig en tur till vårdcentralen idag också. Pedagogerna på förskolan ringde bara en knapp timme efter att jag lämnat äldste sonen i förmiddags. Misstänkt svinkoppor. Baah! Fick knata iväg med Lillebror och hämta honom och vidare till vårdcentralen. Tog halsprov på oss alla men ingen hade streptokocker åtminstone. De kunde inte säga säkert om det var svinkoppor som 3-åringen hade heller. Så, vi får väl se om han får stanna hemma imorrn eller hur vi gör. :S

Kusinen sa...

Nämen fy så tråkigt!! Säg till om ni vill ha kartonger, packhjälp eller flytthjälp.
Ta hand om er allihop!
stor kram
Linda

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails