Sidor

lördag 28 februari 2009

I shoppartagen

Det har inte blivit något sytt på sistone här hemma. Har sprättat lite kantband och muddar på byxor som jag ska göra om lite. Det är nog så tidskrävande, puh! Mer om de byxorna senare...

Idag har jag varit på Sy- och modemässa i Göteborg. Det blev en hel del shoppat. Hoppsan! Behövde verkligen lite olika enfärgade tyger/muddväv för att kunna göra något av de mönstrade tyger jag har här hemma. Shoppade flitigt i MG-tygers monter men även hos E-slöjd. (Den gula härliga muddväven som är en fantastiskt mörkt gul fin färg köpte jag inte på mässan utan i en annan tygaffär i stan.) Det "slank" visst ner en rullkniv med linjal och skärmatta också. :P Nu rackarns!


Tog också en tur till en symaskinsaffär i stora staden när jag ändå var där. Fick provsy och titta på en overlockmaskin. Det SKA bli en sån, såsmåningom...

När jag ändå är igång och bloggar ska jag visa en bild på mina namnband som kom i veckan.

4 kommentarer:

Marie Frost sa...

Namnbanden blev jättefina!
Åh, jag önskar att jag hade kunnat åka på mässan jag också...

Retro Elephant sa...

Hej på dig!

Visst får man beställa en. Skicka ett mail till mig om önskat tyg så ger jag prisuppgifter till dig.

Mvh: Lina

retro.elephant@gmail.com

Doris_Assar sa...

Svarar här med:
Tack för tipset! Nästa gång ska jag nog sy på fickorna som mudd, är nog enklare! :-)

ps jag ser mig också som en glad amatör ;-) :-D

Doris_Assar sa...

Jättefina tyger föressten!
Lägger in dig på min lista om det går bra? :-)

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails