Sidor

fredag 19 mars 2010

Hoodie

Har ju sett alla dessa hoodies i olika bloggar och tycker att de är så fina och mysiga men inte riktigt sett det praktiska med att använda dem. Åtminstone inte till min store kille. Kom däremot på att Lillebror nog skulle kunna ha glädje av en. Den syddes i vintras för att han skulle kunna ha den när han sov i vagnen i uterummet.

Mönster
Eget med mått från Meedom, strl 80.

Material
Grön stjärnvelour från MjukaTyger, brun jersey med lycra från JnyDesign.

Minus
Det är trist och lite jobbigt att sy fyrvikta kantband i trikå tycker jag. Särskilt med krulliga kanter som det blir på jerseyn. :S

Plus
Här blir en massa pluspoäng för mysfaktorn. I övrigt gick sömnaden fint!

Övrigt
Än är jag inte ikapp med bloggandet på långa vägar. Nu har jag dessutom kommit igång att börja sy en del också (värken i händerna är betydligt bättre) så nu blir det ännu mer att blogga ikapp om!

13 kommentarer:

Retrokas sa...

Jättesnygg!

Zanna sa...

Jättefin tröja! Fin modell :)

Anonym sa...

Den var verkligen jättesnygg. Gillar med knytet i sidan...

Doris_Assar sa...

Jättefin!!! Tycker de är perfekta till bebisar!
Stirrar mig tokig på din snygga infästning av (inner)huvan. Hur har du lyckats göra detta utan synlig söm? *tänker så det knakar*
:-)

Nilla sa...

Doris&Assar >> Jag sydde ihop infästningen av luvan genom att lägga bakstycket mellan de två luvorna. Alltså var luvan öppen i framkant. Sedan vek jag rätt och sydde på kantbandet. Sömsmånen sitter alltså mellan fodret och ytterluvan. Hängde du med?

OttoPippi sa...

Verkligen, verkligen otroligt snygg!!!!! Så snyggt jobbat!!! perfa till små sötisar som på bilden :-)

Petra sa...

Jättefin!

Marie Frost sa...

Den är jättefin, och gud så söt han är, lillkillen!

Villa Nystuga sa...

Snyggt! Måste nog också försöka mig på en hoodie, men innan dess har jag alldeles för många projekt som bara MÅSTE avslutas.

JuMel sa...

Helt underbar både hoodie och kille! Är så avis på alla snygga hoodies som sys runt om i stugorna, undrar när jag ska tordas sy en själv?:)

Ingrid sa...

Gud vilken snygg tröja!!

Tack för tipset om din overall - det är något sånt jag har tänkt mig. Återkommer kanske om jag har frågor, om det är okej med dig?

Trevlig helg!!

Nilla sa...

makrill >> Absolut, kul om det var till någon hjälp. Lycka till! Blir kul att se hur det gick sedan. :)

Benglan sa...

Vilken fin omlotthoodie. Har aldrig gjort ngn sådan och nu skulle jag vilja göra en i fleece :)

Såg frågan om banden på min blogg. Knatbanden är vanlig bomullssnedslå. Kantade fickorna först och sydden på fickorna på byxan. Varje bakstycke klippte jag i två (+ sömsmån) och så lade jag dem ava mot ava och kantade ihop dem. Sedan strök jag och vek upp kanten och sydde fast med raksöm. Sist sydde jag ihop byxan som vanligt. Blev väldigt fin detalj med kantbanden tycker jag. Prova! :)

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails