Sidor

fredag 20 augusti 2010

Specialbeställd babyfilt

En av mina vänner, som fick en av de här filtarna i present då hennes dotter var nyfödd, ville beställa en babyfilt till en vän i sin tur som fått barn. Hängde ni med? ;) Det fanns önskemål om musiktema då föräldrarna är pianister. Till slut blev det såhär! Hoppas att lille Alfred kommer att trivas med sin filt. (Lille å lille förresten, han lär ha vägt över fem kilo när han kom till världen.)

Material
Bruna interlockmoln från JnyDesign. Saffransgul ekologisk supermjuk interlock från MjukaTyger.

Mönster
Eget. G-klaven är broderad med förstärkt raksöm på min Brothermaskin. Namnet har jag broderat med hjälp av en av maskinens inbyggda bokstavssömmar.

Minus
Jag råkade sy fel på den första varianten av G-klav och som tur var uppmärksammade min musikaliske sambo detta. Fick klippa ut en ny filt och brodera om. Lite onödigt tygspill, men förhoppningsvis kan det bli nåra plagg av den utklippta men felbroderade filten ändå.

Plus
Tycker dessa filtar är så mysiga att sy!

Dagens reflektion
Pinsamt nog har mina egna pojkar inte fått en endaste liten filt! Kanske för att jag inte tror att de skulle använda dem. Hur gööör ni som får era barn att uppskatta snuttar och filtar? *kliar mig i huvet* Mina grabbar har inte napp. De har varsin snutte och gosedjur som alltid funnits i sängen, men dessa verkar inte betyda särskilt mycket för dem. Snarare är det deras älskade påslakan och täcke som de gillar. Hmm...

3 kommentarer:

Mia sa...

Alfred är ett fint namn. Det heter min son.

Vilken fin g-klav! Trodde först filten var svartvit som pianotangenterna.

od Andulky sa...

Superfin!!!

Benglan sa...

Hej,

Såg frågan på min blogg om fickorna.
Jag klipper ut så stora fickor jag vill ha och sedan kantar jag dem med muddväv (kör med min bankkantare). Sedan nålar jag fast fickorna på byxbenen och syr fast dem med min vanliga maskins raksöm. Du måste testa. Blir riktigt schysst :)

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails