Sidor

fredag 9 september 2011

Det kom ett mejl

Bröderna Love, 1, och Elias, 3, diggar sina oceantröjor. Tack till mamma Magdalena för att jag får visa dina fina pojkar här!

Det går trögt på syfronten just nu. Jag har fortfarande beställningsstopp. Hinner inte ens sy höstgarderob åt mina pojkar tyvärr. I sommar har jag lagt mycket tid på ett av mina andra fritidsintressen. Att träna och tävla med vår hund. Det har lönat sig och vi har haft fina framgångar i år. Nu har tyvärr en oturlig tasskada hos vovven tvingat oss till en paus. Men inte hinner jag sy mer för det. Nä mitt nya jobb tar så oerhört mycket tid och energi att jag helt enkelt inte pallat gå upp i syrummet och ta tag i något. Det får helt enkelt komma när tiden och orken infinner sig senare i höst när alla bitar i livet som heltidsarbetande småbarnsmorsa med hus och tävlingshund faller på plats. Tills vidare, ha en riktigt skön höst allihop!

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Ibland måste man prioritera i livet - symaskinerna finns ju kvar och det är så mycket roligare att använda dem om man inte känner att man måste utan för att man vill! KRAM!

Unknown sa...

Å så fina bilder och tröjor!

Själv syr jag bara mössor på beställning, det är det enda som jag hinner att sy i syväg. Sen illustrerar och tränar jag också på fritiden. I första hand kommer familjen så detta gör jag de få timmarna efter att barnen har somnat och innan jag själv ska i säng.

Du syr när du känner för det, tror att de går i vågor!

Ahlard sa...

Jättefina kläder och en underbar bild. Det är ju sådär kläderna ska sitta och bilderna se ut:)

Mia sa...

Vilken fin bild! Den kan du ha som reklam, ju.

Vad synd att det inte blir några inlägg, men vad bra att du har det bra. Sy (och blogga) när du vill, såklart!

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails