Sidor

fredag 21 november 2008

Nu börjar det

Jag har gått och tänkt på detta ett tag. Att skapa en blogg för att ventilera och visa mina alster. Nu är det gjort!

Igår kväll (sent, alldeles för sent) sydde jag ihop ändarna på spjälskyddet jag jobbat med på sistone. Nu har jag bara kvar att sätta dit banden för att knyta fast det i spjälorna. Tyvärr upptäckte jag igår att jag inte har tillräckligt med band. Får nog avvakta med att sy fast banden och handla mer band först.

Min kära sambo kom med en klyftig kommentar igår kväll. "- Men varför satte du inte i banden innan du sydde ihop det?" En mycket bra och befogad fråga. Det hade ju helt klart varit det smidigaste och snyggaste. Men eftersom jag inte hade något mönster eller visste exakt hur spjälskyddet skulle sitta ville jag sy klart det först, sätta det i sängen och sedan mäta ut exakt vart jag ville att banden skulle sitta. That's why! Så går det när man syr "på känn" utan beskrivning.

Inga kommentarer:

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails