Sidor

lördag 2 januari 2010

Julklappsmössor

Äntligen lite uppdaterat här! Har sytt en del men inte prioriterat bloggen riktigt. Så inom den närmaste tiden blir det nog en del att blogga ikapp om.

Först några mössor som jag sydde före jul. Den ena med apor/lejon blev en julklapp, den med flodhästapplikationen likaså. En apor/lejon-mössa finns kvar och är till salu för den som är intresserad, 100 kr. Strl ca 2 år.

Mönstret har jag ritat själv från grunden och äntligen fick jag till ett mössmönster med "rätt" rundning upptill som jag vill ha det och en söm mitt bak.

Det turkosa apor/lejon-tyget är jersey med lycra som så många säkert redan vet från Jny Design, ritat av Johanna Ahlard. Fodrade med brun härlig bomullsinterlock från e-slöjd. Den marinblå mössan är sydd i jersey med lycra från Mjuka Tyger.

Applikationen med den rosa flodhästen är en utklippt bit av ett jättehärligt djungeltyg som jag köpt på lokala gardintygsaffären.

Inga kommentarer:

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails