Sidor

söndag 19 december 2010

En labrador bland julklapparna

Det lackar mot jul. Fullt upp i systugan. Det här är vad som producerats nu ikväll. Lite hastigt och lustigt. :D En kompis undrade om jag ville hjälpa honom att fixa en mössa åt hans systerson som är så hemskt glad i sin morbrors hund, en labrador förstås. :) Detta är resultatet.

Eget mönster på mössan som är sydd i orange ekologisk jersey med lycra från Mjuka Tyger. Fodrad med svart microfleece från Stoff och Stil. Bilden på hunden har jag lånat från nätet och den är tryckt med fryspappersteknik. Till det använder jag omslagspapper till en bunt skrivarpapper (eftersom det är vaxat och går att stryka fast på tyget så att inget kladd läcker in under kanten på schablonen), en skalpell samt textilfärg från Panduro.

Den blev coolare än jag först föreställt mig. Kul! Misstänker att min nyblivne 3-åring också kommer att vilja ha en sådan mössa. Hans största favorit är nämligen vår egen svarta lilla labbetjej. :)

Ursäkta den dåliga bilden men det finns inte riktigt tid just nu. Som synes är det en enda röra på tillklippningsbordet i mitt syrum för tillfället. Får blogga ikapp vad det lider när det lugnar sig något.

Har bestämt mig för att inte ta emot fler beställningar på ett tag. Måste hinna ikapp. Sedan är mina pojkar i skriande behov av kläder också. Den nyblivne 3-åringen har under hösten ränt iväg på längden nåt vansinnigt och byxor i 104 börjar bli för korta. För att inte tala om Lillebror 15 mån som redan är inne på strl 92! :O

Ha en riktigt god jul allihop!

6 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Vilken härlig mössa!! Känner igen det där med att de egna barnen är i behov av kläder. hade tänkt hinna med några julklappar till dem men de lär bli i mellandagarna, kanske en nyårspresent :-)
God Jul till dig också!!

Hanna Engkvist sa...

Wow, den var jättefin! Mina båda barn håller också på att växa ur sina kläder. Lite kul att få en anledning att sy men det är inte riktigt rätt tillfälle...

Fangoria sa...

Vilket ursnyggt tryck!
Har också svårt att hinna med både beställningar och de egna barnens väx-takt!

Marina sa...

Så fin mössa!

Ingrid sa...

Aaaaaaa, den är toksnygg!! Ser superproffsigt ut!

Singh sa...

Otroligt fint tryck på mössan! Har varit inne här förrut, men nu ser jag till att lägga till dig i min länklista, toppenfin blogg!

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails