Sidor

torsdag 2 december 2010

Glada sparkbyxor

Dessa byxorna är en sydda till en kompis lilla dotter. Hon önskade sparkbyxor för att det är så praktiskt såhär års, värmer extra gott om lilla kroppen utan att man behöver ha en extra tröja. Hon hade inga önskemål om färg och utseende utan det fick jag själv hitta på. Men det fick gärna vara lite flickigt eftersom dottern annars ärver en del från sin storebror. Lite läskigt men kul. Hoppas att de gillas!

Mönster
Har kikat på ett Ottobremönster men ändrat det en hel del! Vidden i livet är intagen, benen är utsvängda och breddade för pös. De är avtagna på längden samt muddar tillsatta. I original är modellen väldigt vid och rak men jag tycker det är finare med en mer retro design med åtsittande på överkropp och utställda pösiga ben. Till nästa gång ska jag nog ändra lite upptill också. Strl 80.

Material
Gul tjock härlig Hilcovelour från NeaNobelle. Cerise lite tunnare velour till applikationerna köpte jag hos MG-Tyger på Symässan på Kviberg tidigare höst. Mudden är även den cerise och kommer från Stoff och Stil. Dragkedjan och mellanlägg till applikationerna från Bibbis Textil.

Minus
Att jag inte fick tag i en längre dragkedja i rätt färg.

Plus
Kul att få lite fria händer. Tycker att hjärtat i rumpan blev himla sött! Knälapparna kom dit mest för att jag av erfarenhet vet att byxor blir rätt fula på knäna när man har krypbebisar. Särskilt gula byxor kan tänkas. Särskilt i ett hem där det bor en hund. En praktisk tanke som blev dekorativ!

13 kommentarer:

Johannah sa...

Åh dom är verkligen riktigt fina. Vad duktig du är!!

Emsters Alster sa...

Dessa gillar jag jättemycket! Riktigt snyggt med gult och rosa. Applikationerna ser proffsiga ut!

Lallis/Helene sa...

Häftiga!! En riktig färgklick!

WilleBus sa...

Så fina!

Ingrid sa...

Toksnygga! Vad glad man blir av färgerna. Och hjärtat i rumpan ser superproffsigt ut!

sorkmor sa...

Underbara, riktiga färgkarameller :)

Katrin sa...

Härliga gladbyxor! Pirrar verkligen i kroppen av glädje när man ser dem och så var de apsnygga också!

Anonym sa...

Den vart verkligen supersnygg, färgkombon& så himla fiffigt med hjärtat.

Jag syr oxå mga hängselbyxor just nu, som din kompis sa - väldigt praktiskt just nu.

JuMel sa...

Så otroligt söta! Härligt glada i färg och form och så sött med det rosa hjärtat på rumpan.Känn dig nöjd!

Pyssellycka sa...

Helt underbara! Färgkombon är klockren!

Palven sa...

Supersöta :o)

Fangoria sa...

Galet läckra!! Underbart med gult, man ser för lite av gula tyger tycker jag!! Iallafall har jag själv inte mycket gula tyger här hemma...=)

Lilofant Design sa...

Vad härliga!! Måste testa att sy en sådan någon gång!! Härlig färgkombo med!!

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails