Sidor

fredag 31 december 2010

Gott Nytt År

Nu har tomten lagt kläderna på hyllan för den här gången! Tomten i detta fallet var min egen äldste son, som precis före jul hann med att fylla 3 år. Kläderna syddes till Luciatåget på förskolan. Med i outfiten var en vanlig enkel köpt vit långärmad tröja och ett par hemsydda grå velourbyxor. Så sött så!

Velouren och den vita långhåriga pälsen (som jag trimmat med borste och sax) kommer från Stoff och Stil. Behöver jag säga att jag hade (och har) såntdär vitt tomteskägg i hela huset!?

Mönstret är baserat på Meedom form 2 strl 98. Mönstret till luvan har jag ritat själv. Skägget är bara en bit päls med overlockade kanter och en bit genomskinlig silikonresår att fästa med.

Hade egentligen tänkt skriva "Gott slut" som rubrik till det här inlägget men det kändes lite trist. Nu blickar vi framåt. Det finns verkligen massor nytt på G här framöver. Frågan är bara när jag ska hinna. Den största tidsstjuven är en ståndande flytt. Japp. Vi har köpt nytt hus. Det känns heelt fantastiskt och jag längtar så! Två månader kvar till flytt men massor att göra. Här hemma ska rensas/röjas/piffas/städas inför fotografering, visning och förhoppningsvis en lyckad försäljning. Sedan ska det packas lite mer, städas lite mer osv.

Det kommer att bli toppen när det blir klart. Tills dess har jag bestämt mig för att inte ta emot fler beställningar. Jag måste helt enkelt hinna allt annat först utan att känna en massa stress.

Det finns fler nyheter och jag kommer att blogga ikapp om sydda plagg vartefter. Det väntar också en utvärdering/jämförelse av symaskiner. Som en del kanske minns köpte jag en Brother Cover Stitch för någon månad sedan. Ett köp jag var lyrisk över till en början, men kom att bli alltmer missnöjd över. Det slutade med att jag blev med Janome Cover Pro istället. Det beslutet är jag såå lycklig över! Har massor att skriva om allt detta! Såsmånignom!

Tills dess, önskar jag er alla ett gott slut på 2010 och ett riktigt Gott Nytt 2011! Mycket nytt lär det iaf bli här!

Mvh Nilla

5 kommentarer:

Camilla/Timote sa...

Detsamma=)

Ingrid sa...

Gott Nytt År till dig med!! Vilken fin juloutfit :)

JuMel sa...

Vilken härlig tomtedress! Ska bli spännande med maskin utvärderingen, önskar mig så klart en CP men vet inte om jag kan motivera ett inköp?:) Gott Nytt År till dig med och lycka till med husförsäljning och flytt!

Call design sa...

♫•*¨*•.¸¸ Gott Nytt År!¸¸.•*¨*•♫

od Andulky sa...

Grymt fin dress!
Tack för tipset ang hoodien. Vändsyr du och lämnar ett litet öppningshål, var i så fall? Hur får du det annars så snyggt med huvan mot ryggen?

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails