Sidor

lördag 18 juli 2009

Äntligen ny symaskin

Här är den! Min nya kompis, ja för kompisar har vi redan blivit! Det är fantastiskt! Har funderat och suktat länge efter en ny symaskin samtidigt som jag lånat diverse maskiner av varierande avancerad grad och ålder. Var väldigt inne på en Janome Jubilée 85 (som numera ersatts av Janome Decor Computer 4100) eller Husqvarna Emerald 183. Ville ha automatiska knapphål, stretchsöm, förstärkt raksöm samt några roliga fållsömmar/dekorsömmar. Den skulle sy bra med tvillingnål och orka att sy lite tjockare tyglager, jeans.

Det slutade med en väldigt mycket mer avancerad och påkostad maskin mot vad jag (för att inte tala om han jag delar plånbok med) räknat med. Märket är Brother och modellen heter Innovis 600, eller förkortat NV-600. Klicka på bilden för att läsa mer på tillverkarens hemsida. Har inte hunnit sy så jättemycket men såhär långt är jag mycket nöjd!

Det har inte blivit mycket sytt på sistone av olika anledningar. Det jag sytt har jag inte varit nöjd med alls och inget av det har hamnat i bloggen. Snarare rena misslyckade experimenten. Nu hoppas jag att det blir ändring på det!

3 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Grattis! :-)

Marie Frost sa...

Hoppas att du fortsätter att vara nöjd med den, jag tror att det är ett bra köp du har gjort, och ett bra pris fick du ju för den även om det var mer pengar än du hade tänkt.

Sandra sa...

Kul med en ny kärlek, grattis! =)

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails