Sidor

lördag 15 augusti 2009

Fler landskapsbodys

Efter den första beställningen som var just en landskapsbody trillade det in en till, dock av en helt annan beställare. Kul! Röda kantband önskades och så fick det bli! Den med gula kantband blev till av bara farten då det var det absolut sista jag hade kvar av landskapstyget. Den är tänkt att åka med i min egen BB-väska om några veckor. ;)

Mönster
Den med gula kanter: Ottobre 5/06 strl 56.
Den med röda kanter: Eget strl 74 (med inspiration från ovannämnda samt Ottobre 4/04 och Molos bodys).

Material
Landskapsinterlock från Jofotex, ett retrotryck från Fix. Gul mudd från lokal tygaffär, röd mudd från MG-tyger.

Minus
Inget tror jag. Det flöt på rätt bra den här gången också.

Plus
Variationerna på det man syr i landskapstyget. Varje plagg får sin egen personlighet.

Övrigt
Hoppas att beställaren blir nöjd och att modellen passar!

8 kommentarer:

Marie Frost sa...

Jag blev lite sugen på att sy i landskapstyget igen, det är ju så fint oavsett vilken färg man väljer att kanta med. Superfina är de, båda två!

Doris_Assar sa...

Supersnygga! Gillar den röda varianten med grenknäppningen bäst, har också snott den från Molos bodys ;-)

od Andulky sa...

Fina!!

Bustråden sa...

fina, även kläderna i förra inlägget!

Älsklingsfrö sa...

Hejsan!
Du undrade över textilfärg. Kan tipsa om ÖoB om du har dem i närheten. De brukar ha rätt så bra utbud av textilfärg till bra pris (samma färg som de har på Coop & Maxi här i stan) från Herdins. Solgul och Orange. Annars har jag tyvärr inga bra tips.

Retro Elephant sa...

Riktigt snygga!

Karin sa...

Fina! Fint att bandkanta med gult! Den varianten har jag inte sett förut. Underbar livebild i inlägget innan också!

Petronella sa...

Fina bodysar!

Och tack för peppningen inför leveransen av min nya overlock Janome 447D. Jag ska nog komma igång med den efter lite övning. :)
Är du nöjd med din?

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails