Sidor

tisdag 30 november 2010

Apklänning


Här kommer flera apor! Ytterligare en beställning.

Mönster
Eget strl 98

Material
Apjersey i cerise och limegrönt från MjukaTyger, designad av Johanna Ahlard. Cerise enfärgad jersey från JnyDesign. Har även använt den till att kanta med.

Minus
Hade några duster med min covermaskin innan jag fick till detta! Det var mitt första försök att kanta med jersey i bandkantaren. Det gick verkligen verkligen inte bra! Tills jag insåg att undertråden hoppat ur på ett ställe i trådbanan. Sen det åtgärdats var hoppstygnen som bortblåsta. Vad har vi lärt oss av det? Jo, trä alltid om maskinen om något inte stämmer.
Sedan var vi oense när klänningen skulle fållas. Fick sprätta och hålla tummarna andra gången för de kraftiga EL-nålarna gör fula hål i tyget och det går inte att sprätta hur många gånger som helst.
Det var det sista jag hade kvar av tyget och det går inte att beställa i den här färger mer, så det fanns liksom inte utrymme för några misstag. Det löste sig till slut som tur var.

Plus
Att det äntligen blev en klänning trots alla missöden på vägen.

5 kommentarer:

designofluna sa...

Vilken superhärlig klänning i underbara färger. Finns den i vuxenstorlek? :)
Titta gärna in på min blogg. Jag har en tävling som pågår till den 13 december. Du kan vinna en valfri Lunafigur.
Ha en toppenbra dag!
Kram Malin

Ingrid sa...

Den är verkligen jättefin!! Krispiga färger känns helt rätt i vinterrugget :)

BamBuu sa...

Så härliga färger, fin!!

JuMel sa...

Underbar!

TRI o MAR sa...

Kanonofin! Vilka härliga färger, man blir riktigt glad av att se den!

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails