Sidor

fredag 20 maj 2011

Testar bodymönster

I vintras (det var ett tag sedan jag sydde dessa men har legat efter en del med bloggandet) beslutade jag att göra ett sista ryck med att sy bodys till Lillebror här hemma. Är man dryga året känns det praktiskt, särskilt på vintern. Storleken är 92 på samtliga. (Jo vi har en stor Lillebror.)

Experimenterade lite med olika mönster och ändringar. Den nedersta är sydd efter ett Ottobremönster om jag inte minns fel. Tygerna är enfärgad röd ekologisk lite tjockare jersey med lycra från Mjukatyger. Härlig kvalitet! Det randiga tyget är ungefär samma kvalitet på och kommer från Göksäter fast jag har för mig att jag sett det hos Michas Stoffecke också.

Pingvinbodyn har jag fått rita om mönstret till en hel del. Kuvertringningen är ändrad, kroppen är smalare och nederdelen/benöppningarna ändrade. Inte mkt kvar av originalet alltså. Pingvininterlocken kommer från Stoff och stil. Den svarta jerseyn jag använt som kantband är från Tygladan.

I samma veva sydde jag en rosa body med bilar som än så länge är obloggad. Vill minnas att den ska finnas fotograferad någonstans, kanske på minneskortet i sambons systemkamera. Den dyker säkert upp på bild... :)

Inga kommentarer:

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails