Sidor

måndag 27 juni 2011

Fina kantband

Som jag nämnt i ngt inlägg nyligen är jag sååå nöjd och överens med min Janome CoverPro CPX. Såhär snygga blir kantbanden.
Plagget på bilderna är en beställd hoodie i strl 74. Har sytt en likadan förut och därför hamnade inte denna på bättre bilder än såhär.

Tygerna är Ooga booga interlock i orange från Lilofant. Den orange interlocken till kantbanden kommer också därifrån. Den lila stretchfrottén har jag köpt på Symässan på Kviberg i MG-Tygers monter. Den var från början ljust ljust limegrön och jag har själv färgat den lila med textilfärg.

1 kommentar:

Mia sa...

Lila+orange en vinnande kombination!
Grattis till ny och imponerande maskin. Snygga kantband är underbart att vila blicken på.

Färga textiler, smart. Använder du märke som är lite dyrare eller nåt annat?

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails