Sidor

torsdag 21 juli 2011

Beställda syskonkit

En beställning jag är mkt nöjd med. Lagom syskonmatchat till två små bröder. Den ovan i strl 80 och den nedan i strl 104. Muddbyxor med pös och långa muddar i härlig gräsgrön stretchfrotté (egenfärgad men ursprungligen köpt i MG-tygers monter på mässan på Kviberg, Gbg). Brun enfärgad jersey och interlock (kantband) från JnyDesign. Oceanjersey designad av Johanna Ahlard köpt hos Znokdesign. Brun mudd från Stoff och Stil.
Testade för första gången att sy sprund enligt Kokalals tutorial. Lätt som en plätt och bra blev det! Tack för det! Den lilla tröjan fick det i raglansömmen fram och den stora tröjan mitt fram. Coverpron går som en klocka och allt flöt på som det skulle.

Ligger som vanligt efter med bloggandet men försöker komma ikapp vartefter. Dessa fotona blev tyvärr inte så bra men det får duga. Har också bestämt mig för att sätta beställningsstopp. Kan helt enkelt inte ta på mig mer nu. Behöver fylla på mina egna barns klädförråd inför höstens förskolestart också.

2 kommentarer:

JuMel sa...

Fina kläder! Nu blev jag sugen på att sy nått av ocean tyget jag har liggandes. Du har så rätt att det börja bli dag att påbörja höstgarderoben... Inte så kul att tänka på hösten mitt i sommar värmen!

Alice sa...

Smart att köra snabbsprundet i raglansömmen. Det kommer jag säkerligen testa.

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails