Sidor

fredag 20 mars 2009

Prototypmössa till utlottning

Har länge tänkt sy en vårmössa till grabben. Den här knåpade jag ihop häromdagen. Ritade mönstret själv och provade att göra en applikation för första gången. Måste säga att jag är jättenöjd. Det var klurigt med spetsarna på stjärnan i applikationen, men det gick! Tyget är härlig trikå från E-slöjd i tjock och skön kvalitet.

Modellen blev kanonbra! Tycker alltid att mössorna halkar ner över ögonen eller upp i nacken eller vrider sig runt på huvudet. Men den här satt som en smäck! Storlek 1 år.

Färgerna är underbara men tyvärr tycker jag inte att min son passar i de här färgerna sådär jättebra. Han har ju ögon klarblå som den klaraste hösthimmel. Dessutom har han en röd vårjacka och det passar inte riktigt till den heller.

Trots att mössan är testanvänd en gång tänkte jag därför lotta ut den som tredje veckans projekt i Marsutmaningen. Om du är intresserad av att vinna mössan. Skriv en kommentar till inlägget nedan. Länka gärna (med bild om du vill) hit från din egen blogg.

5 kommentarer:

Helena sa...

Fin mössa!

Doris_Assar sa...

Jättefin! Jag vill vara med och vinna! :-)

Husfrun på landet sa...

Jättefin mössa, skulle passa perfa på mitt troll :) Jag är gärna med i utlottningen :)

Sandra sa...

Jättefin mössa.Denna skulle vara perfekt till min minsting. Denna vinner jag gärna!
Jag har även länkat hit från min blogg:

http://minelos.blogspot.com/

/Sandra

Nilla sa...

Inser att jag glömt skriva när själva lottdragningen sker. Eftersom mössan var en del i projektet Marsutmaningen avslutas utlottningen samtidigt som Marsutmaningen. Jag kommer att dra en vinnare tisdagen den 31 mars kl. 21.

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails