Sidor

onsdag 11 mars 2009

Välkommen MyLock!

Jaa nu är den här! Min overlockmaskin! En Janome MyLock 744D. Den kom hemkörd av Posten idag runt lunchtid. Jag beställde i fredags från SMD, England.

Vi har redan hunnit bekanta oss med varandra och vi kommer bra överens! Superfina sömmar och det ser inte hemsytt ut öht! Har sytt ihop en body idag men nu behöver jag skaffa en ny tvillingnål för att kunna sy kantband i hals- och benkanter. Attans att det inte finns någon symaskinsaffär eller ens vettig tygaffär i den här stan. Inte ens Tygladan säljer tvillingnålar. *morr*

Blir nog mer detaljer kring maskinen vad det lider... Nu är klockan alldeles för sent för läggdags för mig egentligen. ;)


(Bild från Janome.se)

7 kommentarer:

Doris_Assar sa...

GRATTIS!! Hihi, vad lustigt, jag beställde en 744D från SMD i fredags jag med, dock på kvällen! Min har dock inte kommit än. Spännande, kanske idag? Då kanske vi kan följas åt sen och tipsa varann allteftersom vi lär oss använda den? :-)

Doris_Assar sa...

*spammar vidare*
Föressten kan jag tipsa om Bibbis för sybehör, som tex tvillingnålar, hon levererar blixtsnabbt! Billigare också, 30:- för tvillingnål. http://www.sysidan.se/company/view.htm?ID=10
(klicka sedan på pdf-filen i övre högra hörnet)

Nilla sa...

Nämen va lustigt! Hoppas att din maskin kommer snart då! Mejla till SMD och be om ett consignment number för att kunna spåra ditt paket så ser du vart det befinner sig för tillfället.

Så praktiskt då kan vi följas åt och kanske tipsa varann? Kul!

Marie Frost sa...

Så roligt med en ny maskin!
Jag tipsar också om Bibbis, jag köper alltid mina nålar därifrån.

Hello sa...

Vad roligt! Grattis till nyförvärvet!

Även jag hade tänkt tipsa om Bibbi. Snabbt, billigt och pålitligt. Jag köper även tråd därifrån, och oftast inte konerna, utan de "vanliga" lite mindre, som ändå är mycket större än de tex Gütermann som brukar finnas i tygaffärerna.

Beas sa...

Åhhh...grattis. Jag blir lite tveksam. Jag kanske inte ska satsa på en coverlock ändå...kanske en overlock funkar jättebra. Jag har också varit inne på Pfaff hela tiden, men nu är ni två stycken som kikat in samma Janomemodell. Jag blir lite nyfiken på den jag med.

Nilla sa...

Bea >> Jag kan säga att jag också var sugen på en coverpro. Var liksom för tänd på hela idén med kantbandspressarfoten. :P Men nu ångrar jag INTE att det blev en overlock istället. Det går ju trots allt att sy kantband på den vanliga maskinen (som man ändå måste ha som komplement). Jag hade satsat på en overlock i första hand och en coverpro i andra hand om jag var du.

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails