Sidor

måndag 26 april 2010

Morfars maskiner i rosa

Har egentligen fullt upp med byten och beställningar till höger och vänster. Hoppas ni som väntar kan stå ut en dag extra. För när det här tyget damp ner i brevlådan häromdan och Storebror utbrast "woooow" med stoora ögon, kunde jag bara inte motstå att svänga ihop en T-shirt till honom. Han älskar rosa och traktorer, kan det bli bättre? Näe jag tror inte det!

Mönster
Ursprung i Meedom strl 92 men ganska mycket ändrat, bland annat formen på ärmarna. Märkt som en 98:a.

Material
Interlock med rosa tryck "Morfars maskiner" från JnyDesign. Härligt fräsch orange muddväv från MG-tyger.

Minus
Mudden blev för slapp i halsringningen så jag fick sprätta och göra en mindre remsa. När jag sedan sydde fast den nya mudden råkade jag sätta storlekslappen och skarven på mudden mitt fram istället för mitt bak. Baaah! Sprätta igen.

Plus
Gillar verkligen trycket och om jag får säga det så gillar jag denna färgkombon med rosa och vitt bättre än MjukaTygers fordonstyg på grund av att det känns lättare att variera kontrastfärg till detta tyget. Var ett tag inne på att sätta limegrön mudd men jag gillar kombon rosa och orange skarpt. Det blev superfräscht! Plus till MG-tyger som har så otroligt många olika nyanser av varje färg på sin muddväv. Bra pris också!

Plus till Jenny på JnyDesign för bonussnuttarna med tyg som låg i mitt paket! Det var på håret att det gick att sy en tröja av den halvmetern men det gick! :) Har lite kvar som förmodligen blir kalsonger och dregglisar.

12 kommentarer:

Lallis/Helene sa...

Jättefin! Det tyget är så himla fint, jag gillar det skarpt :) Jag har precis sytt en tröja till min son av det rosa/röda fordonstyget från mjuka tyger med orange kantband till! :)

Linda sa...

snyggt! verkar vara en härligt stark rosa också

Fröken Fräken sa...

Åh, vad snyggt det blev med det orange till! Gillar´t!

sorkmor sa...

Supersnyggt, gillar rosa och orange ihop :)

od Andulky sa...

Åh så fin!!! Tyget är GRYMT snyggt! Läckert med det orangea till!

Annakarin Veida sa...

Du är så himla duktig!!! Jag tycker det är så underbart att du orkar och hinner sy till dina barn. Du har nog de bäst klädda barnen i Västsverige! Stor kram från Fröken Amina

www.frokenamina.com

JuMel sa...

Underbar tröja, så härlig färgkombo!

jenny sa...

Jättefin tröja! Så snyggt med orange till!

Holdbart sa...

Härlig och vågad färgkombo!! :)

Beata sa...

Jättesnygg tröja!

Lina sa...

Hej!
Jag påbörjade att sy babykläder när jag gick i nian, men hann aldrig bli klar. Skulle väldigt gärna vilja börja sy nya. Jag tänkte mest fråga dig om du har/vet några bra mönster till babykläder med enkla beskrivningar? Jag skulle bli överlycklig om jag fick hjälp med detta. Skulle vara en perfekt sysselsättning, speciellt med gravida i släkten att överraska!
Om någon snäll själ har något mönster att skicka över mail, så vore det underbart snällt!
Lina-sand@hotmail.com
/Lina.

recoll sa...

Åhh, bara älskar den färgkombon liksom den lite retro looken med mudd upptill och ärmavslut. Snyggt!

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails