Sidor

onsdag 8 september 2010

Gosiga babyfiltar





Här är två babyfiltar jag sytt nyligen. Den ena är en present till vänner som fått smått. Den andra är en beställning, enligt önskemål likadan som den här.

Material
Grön och marinrandig velour från Jofotex. Gröna interlockmoln, mörkbruna velourmoln och gul aporlejonjersey från JnyDesign. 

Minus
Inget!

Plus
Jag är verkligen förtjust i dessa filtar. Mjuka, gosiga och härliga färger och mönster. Det är verkligen en njutning att röja i tygskåpet och kombinera ihop färg och form när dessa filtar skapas. Om det nu blir nåt tredje barn här hemma måste jag se till att få sytt en att ha här hemma. 

Kul när helt, för mig, okända människor hör av sig och vill beställa mina alster. :)

Det känns som att jag fått lite rutin på hur dessa filtar ska sys för att bli bra. Funderar lite på att sätta ihop en tutoria för vändsydd babyfilt. Är det intressant?

7 kommentarer:

Popcorn sa...

Gärna en tutorial - det skulle jag uppskatta!

Katharina sa...

Ja, ja, ja! En tutorial! Ska ha min nästa lilla i januari och har sett fram emot att köpa filt (det är något speciellt med att köpa filt för mig av någon anledning). I alla fall, helt plötsligt har jag insett att jag nog inte alls ska köpa filt. Jag ska ju sy en filt. Men är osäker på om det kommer bli bra (för en fin filt vill man ju ha) - så alltså - ja (igen!) gärna en tutorial!

För jag vill ju göra lika fina filtar som dig.

od Andulky sa...

Superfina!!

Ahlard sa...

Absolut! Vore super med en tute till oss som inte får till det:)

Jättefina! Verkligen:)

Lilofant Design sa...

Ja...en tutorial är bra!! Kanske har du ett bättre sätt att göra än en annan gör!! Ser fram emot det!!

barnpalatset sa...

Jättefina filtar, själv syr jag en bit för hand när jag vänder filten och detta tar ju desvärre tid så har du ngt annat knep så blir jag jätteglad om du delar med dig =)

Är det din nya Brother maskin som gör en sådan häftig dekorsöm??? Själv använder jag CoverPron men blir vansinnig då den gör hoppstygn =(

Superfina alster du gör...

FridoLi sa...

Jättefina filtar!!

Jag skulle gärna vilja ha en turorial på hur du syr dina filtar! Jag har tänkt att sy en filt i evigheter emn det blir inte av...

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails