Sidor

lördag 4 september 2010

Beställd fordonsklänning


Vänner som fick se den här tröjan jag sytt till sonen, ville ha något liknande till sin dotter. Sån tid det tog för mig att fått sytt den här men så äntligen blev det en klänning iaf. En bonusmössa som tröst för förseningen fick följa med då jag ville testa ett nytt mössmönster.




Mönster
Egna. Klänningen strl 104 och mössan ca 3 år.

Material
Interlock med rosa tryck "morfars maskiner" från JnyDesign. Orange mudd från MG-tyger till kantband.
Tunn jersey med lycra multifärgade "vågade ränder" (ett av mina absoluta favorittyger) från JnyDesign. Lila mudd från MG-Tyger.

Minus
Klänningen blev lite längre än vad jag hade tänkt mig, men jag hoppas att den funkar ändå. Annars får jag ta tillbaka och fålla upp den.

Plus
En explosion av härliga färger och mönster som gör en så GLAD! Sonen tyckte mycket om mössan och ville gärna behålla den. Får nog helt enkelt sy liknande till honom och lillebror. De är i enkelt tyg så de är riktigt tunna och sköna, passar bra som en första mössa nu när det hösten närmar sig.

Har tidigare sytt en A-linjeklänning som inte alls blev som förväntat i storlek och modell så jag är nöjd med att ha kommit ett steg närmare den här gången.

Har också glädjen att få visa upp lite livbebilder på den söta mottagaren i sina nya kläder.

1 kommentar:

lilla hjärtat sa...

Så söt hon är i klänningen, fint med det orange till

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails