Sidor

söndag 2 januari 2011

Färgglatt med bilar

Mönster
Den figurnära modellen Villi Vinkinki från senaste Ottobre. Ett toppenmönster! Passar särskilt för tröjor i interlock tycker jag. Har dock ändrat halsringningen till kantband istället för mudd. Strl 104.

Material
Interlock med bilar från Stoff och Stil. För er som hajar till. Nä tyget finns bara att köpa i naturvitt med bruna bilar. Gillar verkligen detta tyget men naturvitt är inte särskilt praktiskt på barnkläder. Har därför färgat själv. Detta är en av färgställningarna jag provat, Mandarin från Nitor. Den lila mudden kommer från MG-Tyger.

Minus
Inget!

Plus
Det här känns som Näbbgädda i ett nötskal! Såå rätt! Lila passar killar också, särskilt när det är lite bilar med i bilden.
Blir påmind om hur härligt det är att sy i interlock. Har varit helt insnöad på jersey med lycra under en ganska lång tid nu. Men detta är ju fantastiskt. Lättsytt, ja! Mjukt och gosigt blir det också!

10 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Så läcker! Måste nästan vara så fräck att jag härmar dig! Har detta tyet hemma men har funderat flera gånger varför jag köpte det, tyckte plötsligt att det var tråkigt. Ska definitivt kolla efter färg och färga det.

Mia sa...

Jättesnyggt! Läcker kombination. Och för att travestera uttrycket "karl för sin egen hatt", "symamma för sitt eget färgbad". Inspirerande att du tog saken i egna händer!

Jennie sa...

Så snyggt!! Vad kul att du färgat själv!

sorkmor sa...

Härligt livfullt :)
Snyggt med lila mudd till.

lilla hjärtat sa...

Gott nytt....så fräckt det blev. Tänkte också prova denna modell till minstingen, stämde storleken överens med den han har? eller behövde du ändra något?

JuMel sa...

Så snyggt biltyget blev i annan färg! Tack för inspriationen! Jag har liksom Tri o Mar funderat över vad jag ska göra med mitt biltyg. Ska nog testa mönstret du använt också för jag tycker att tröjan jag sydde i biltyget blev alldeles för vid vid användning eftersom tyget töjer sig så mycket. Jag föredrar nog jersey ändå...

Annika/Idis o jag sa...

Jättesnygg färg på tyget! Kul med något som ingen annan har!

Thea sa...

Jättefin tröja! Så kul att färga själv. Den gula färgen är verkligen fin.
Håller med om att sömnaden i interlock är rätt smörig efter att ha sytt i jersey. Hoppas tröjan håller formen, för det är ju annars nackdelen med interlock. Måste testa mönstret du tipsade om. Tack!

Ingrid sa...

vilken tur att det finns färg att ta till ibland :) det är himla roligt att se vad resultatet blir - och i det här fallet blev det toksnyggt!! och lila är himla snyggt på killar också. gott nytt år!

Hanna Engkvist sa...

Jag har också en bit av detta tyg liggande... Min son valde det trots att jag försökte få honom på andra tankar, he he... Lite trista färger tycker jag, men det här var ju en bra idé. Det blev jättefint!

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails