Sidor

tisdag 2 november 2010

Happy Halloween

Imorse när jag lämnade äldste sonen på förskolan fick jag se på veckoschemat att de planerade lite Halloweentema på torsdag. Det stod att barnen fick vara utklädda om de ville. Jag frågade Mumriken om han ville klä ut sig till ett spöke, trollkarl, spindel etc. Men han såg skeptisk ut och sa att det ville han inte. Eftersom han inte ens är tre år och precis nyss börjat på förskolan så tror jag inte att han egentligen vet vad det innebär. Tänkte därför att han kanske ångrar sig på torsdag när han ser att de andra är utklädda. Men då är det ju liksom försent. Därför ordnade jag på eget bevåg en Halloween outfit åt honom.
Material
En enfärgad enkel T-shirt köpt på GeKås i Ullared för 35 spänn. ;) Diverse stuvbitar från gömmorna.

Mönster
Som vanligt kikade jag på lite olika bilder och ritade sedan en egen bild. Sambon tyckte absolut att "pinnen" på pumpans topp skulle vara i 3D, så fick det bli.

Minus
Att sonen nu har en enfärgad enkel svart T-shirt mindre, att ha till mönstrade byxor.
Att bilderna inte blev så bra som jag velat. Nöjde mig för en gångs skull med att fota med min lilla kompaktkamera istället för med systemkameran och allehanda blixtar och softboxar.

Plus
Att tröjan blev så uppiffad! Vågar gissa att sonen kommer att bli förtjust! Han och hans pappa gjorde nämligen en egen pumpalykta tillsammans i helgen och han tittar och pratar alltid om alla pumpagubbar vi ser när vi är ute och går. För att inte tala om att Nalle Puh faktiskt gjorde en pumpagubbe i filmen vi såg. Ni förstår nog... ;)

Nu ska jag gå och lägga mig, nöjd. Dessutom lyckades jag få iväg ett blogginlägg till idag, när jag för bara några timmar sedan skrev att det var dåligt med tid för sådant här. Tyckte dock att detta fick bli ett undantag, det är ju inte direkt nån vits att blogga om en Halloweentröja om några veckor. :P

6 kommentarer:

Gittan sa...

Wow vilket härligt tryck! ser ut som att den lyser ju! :)

Fangoria sa...

Vilkeb häftig applikation, klart han kommer gilla den!

TRI o MAR sa...

Grymmt fin! Så duktig du är! Kan tänka mig han blir lycklig!!

OYB sa...

Snyggt!! Tror din son kommer känna sig supertuff i tröjan på dagis!

JuMel sa...

Läcker tröja! Du har en utmärkelse att hämta på min blogg!

Doris_Assar sa...

Coolt!!

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails