Sidor

söndag 7 november 2010

Molniga hängslebrallor

Har sedan tidigare sytt byxor i den här modellen. Titta här. Men när jag läste KokaLals tutorial blev jag sugen att göra ett par nya till Lillebror, som hunnit växa ur de gamla. Den här gången har jag ändrat mönstret väldigt mycket.

Mönster
Ottobre 6/09 med en hel del ändringar. Mönstret är i original väldigt stort i storleken både på bredden och längden. Det blev ganska stor skillnad mot de förra jag sydde. Dessa sitter bättre runt ärmarna också. Strl 86.

Material
Velour med moln i mörkbrunt från JnyDesign. Brun stretchjersey från Stoff och Stil till kantband och muddar. Dragkedja från Bibbis Textil.

Minus
Att min lille son är så stor att dessa byxorna sitter precis på honom nu. Det gäller med andra ord att använda dem så mkt som möjligt. Annars brukar jag vara duktig på att spara på favoritkläderna till vardags hemmavid. Dumt egentligen. Barnen växer ur kläderna så fort och det är ju bättre att använda dem man verkligen gillar.

Hur gör ni? Sparar favoriterna i godispåsen till sist? Eller äter upp alla goda först? :P

Plus
Att de blev så himla fina på. Superpraktiska också såhär på hösten/vintern när det är lite kallare.
Kul att ha kommit igång med bloggandet lite igen.

Övrigt
Jag kämpar på här hemma med min nya maskin, Brother Cover Stitch. Sent igår kväll togs vår relation till nya (tidigare oanade) höjder. Lyckades kanta en hoodie i fleece med fodrad luva (tjooockt). Till slut, utan hoppstygn. Det ska nog bli hur bra som helst. Nu ska jag jobba vidare med mina beställningar! Ha en trevlig söndagkväll.

7 kommentarer:

JuMel sa...

Söt kille i super snygga brallor!Önskar verkligen att jag hade någon att ta på sånna men jag tycker de känns för barnsliga för en 3 åring... Jag kanske har fel?
Jag sparar inte på godbitarna utan "äter upp allt direkt":)

Annika Öberg sa...

Supersöta :) Såna vill jag ha... eller ja Emma vill ha såna såklart ;)

Nilla sa...

JuMel > Jo men ellerhur! Till min store kille (3 år i dec) skulle jag inte sy sådana här. Dessutom är det för jobbigt för honom när han ska dra ner byxorna och gå på toaletten.

Lillebror har precis fyllt 1 så han kommer nog att få dras med såna här byxor, åtminstone denna vintern. Eftersom han är rätt stor i växten gissar jag att han kanske får andra byxor nästa vinter, som nybliven 2-åring.

Pernilla sa...

Jätt härliga byxor =)

mynta sa...

Snygga brallor och vilken tuff modell du fått till! Dessutom är livebilderna jättehärliga att titta på!
Jag är nog lite av en spara vad gäller gobitar. Ofta så länge att jag glömt vad jag har. Inte bra!

Ingrid sa...

Men så fina! Det är så himla snyggt med hängslebrallor på ettårskottar som lärt sig stå och gå tycker jag! Passformen ser verkligen jättebra ut - känn dig nöjd!

OYB sa...

Jättesnygga byxor! Mönsterändringarna blev ju jättebra, byxorna sitter jättefint på!

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails