Sidor

torsdag 11 november 2010

Vinterpyjamas



Yngste sonen behövde en varmare pyjamas omedelbums! Rotade i skåpet och hittade den här velouren som jag, helt planlöst, köpt på mig hos Dollys Tyger i Sthlm vid ett besök där. (Jag bor ju i helt andra änden av landet.) Tycker färgen har varit svår att matcha med allt annat jag haft hemma. Tills den här illgröna mudden från Mjuka Tyger landade här hemma. Klockrent val! Ett tag hade jag tänkt ta vit mudd till men det kändes inte lika kul.

Mönster
I grunden från Ottobre men ändrat, som vanligt. Strl 86.

Material
Randig velour från Dollys Tyger, Sthlm. Illgrön mudd från Mjuka Tyger. (Den här är riktigt fast och fin, inte så sladdrig.) Vita Prymtryckknappar från Bibbis Textil.

Plus
Att sonen fick en varm skön pyjamas att sova gott i. Han kan inte riktigt ta på sig täcket själv än utan kurar ihop sig på mage och ligger och blir kall istället. Nu slipper han det.
Att jag hittade en använding för tyget, som jag egentligen inte varit så förtjust i.
Lyckades matcha ränderna riktigt bra i sidsömmarna!

Minus
Inget!

Övrigt
Detta är ett av de sista plaggen med kantband jag sytt utan min nya bandkantare. Det är en sådan lättnad så det kunde jag väl aldrig tro!

7 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Ser jättemysig ut! Tror faktiskt jag har samma velour hemma som jag gjorde muddbyxor av förra året. Hade också lite problem med matchningen så det blev brun mudd. Men det gröna var läckert, ska nog se om jag har en snutt kvar.

OYB sa...

Snygg!! Sitter jättefint på killen din! Den ilgröna mudden blev superfin till!

mynta sa...

Gud så söt han är i sin nya snygga pyjamas! Den illgröna mudden var verkligen klockren!

LINDUS sa...

snajsiga

Kristin sa...

Vad fin den blev! Små barn i hela velourdräkter är nog det mjukaste som finns =)

Nilla sa...

Kristin > Ja det har du verkligen helt rätt! Vilken bra beskrivning. Ska passa på att krama lite extra på min mjukis ikväll när han fått på sig pyjamasen. Känna känslan. :)

Ingrid sa...

Den är verkligen jättefin! Velourpyjamas har jag aldrig tänkt på - det kan ju vara något att ha i åtanke...

Det ser så himla proffsigt sytt ut tycker jag - bravo!!

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails