Sidor

fredag 26 november 2010

Till mig!

För första gången sedan syslöjden i skolan har jag sytt något till mig själv. :D

Material
Viskosejersey från MG-tyger köpt på Syfestivalen i Borås under hösten.

Mönster
A2 basis Multisnit. Fick dock göra en del ändringar. Förlänga och ställa ut för att göra om till tunika. Samt ta in en del på vidden sidorna under armhålorna.

Minus
Fick klippa av och sy igen flera ggr för att den inte skulle bli för vid i ärmhålen. Antagligen inte mönstret det är fel på utan snarare så att mina tuttar nästan försvunnit efter att jag slutat amma för andra gången. Helt knasigt. Visst blir brösten större när man ammar, men jag trodde ju inte att de skulle bli mindre än vad de var innan när man slutade.
Sydde denna innan jag fick min covermaskin. Har således fållat alla kanter inkl halsringningen med tvillingnål. Det är bara att konstatera att. 1. Sömmen blir inte så elastisk som den skulle behöva vara. 2. Sömmen repar upp sig efter ett tag även om man fäster trådarna. Surt! :(

Plus
Kul att ha gjort något till sig själv, något som är så pass OK att man faktiskt använder det också. Har använt den här tunikan en hel del under hösten!

Övrigt
Sydde en likadan fast större åt min mamma i samma tyg fast i brun/svart. Den har dock inte hamnat på bild. Till den satte jag svart vikresår i halsringningen och det blev bättre än vad det blev på min. Bra att veta!

3 kommentarer:

Camilla/Timote sa...

Den kan du vara nöjd med, blev ju jättefin=)

Marina sa...

Så fin!

Doris_Assar sa...

Snygg, kul att se dig! :-)

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails