Sidor

onsdag 24 november 2010

Beställda hoodies

Material
Grön velour med bruna stjärnor från MjukaTyger. Nu är det inte mycket kvar av detta tyget. Tror jag köpte 2.5 m och de har räckt i en evighet känns det som. :) Jag gillar verkligen detta tyget! Ångrar att jag inte köpte det i turkost. Men allt är sedan länge slutsålt. Fodret i luvorna är jersey med lycra från JnyDesign. Kantbanden och muddarna är sydda av stretchjersey från Stoff och Stil.

Mönster
Eget, strl 56 och 74.

Minus
Får lite flashbacks från i somras då min yngste hade en sådan här hoodie i strl 80. Nu är han en stor kille som sitter och åker pulka med sin storebror.
På den ena glömde jag att sätta in en namnlapp när jag kantade framstycket så det fick bli en påsydd lapp istället.


Plus
Kul att få sy en nästan likadan som den jag sydde åt min grabb. Fast dessa är bättre. Mkt snyggare kantband med bandkantaren och mönstret är nog lite bättre med. Det är ju extra kul när det är beställningar förstås. :)

3 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

Väldigt snygga hoodies, är det svårt att fixa ett sdåant här mönster? skulle gärna få till ngt sådant här, har du utgått från något man känner till eller ritar du helt själv från grunden?
tyget är ju väldigt snyggt just i grönt!

Nilla sa...

Jag brukar utgå ifrån ett mönster som jag vet hur det sitter på. Kolla måtten på t.ex. längd och bredd för att ha något att jämföra med när jag ritar.

När jag gjort framstyckena (som ser helt likadana ut) har jag tagit bort 1/6 av den totala bredden och lagt till fållvikning.

Ahlard sa...

Modellen ser supersnygg ut. Fin fina!

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails