Sidor

tisdag 2 november 2010

Symässan på Kviberg

I helgen som var åkte jag på den andra mässan denna hösten. Tidigare i höst var jag i Borås på Syfestivalen och fick med mig en del hem bland annat från Mjuka Tyger och MG-Tyger. Det kom aldrig på bild däremot. Den här gången var det dags för Symässan på Kviberg i Göteborg. Förutom en massa käcka bra-att-ha-prylar och lite diverse sybehör kom jag hem med dessa tyger. Samtliga från MG-Tyger.

Överst till vänster är en vanlig cerise velour. Som den pojkmamma jag är köper jag inte så ofta sådana tyger, men den här är en del i en beställning. Sedan får vi se vad det kan bli av den mer.

En väldigt ljus limegrön stretchfrotté som var ganska tjock och lite luddig på insidan. Helt underbar känns den i kvaliten. Den låg i fyndhögen och kostade bara 29 kr/m om jag inte minns fel. Här kommer då dagens sytips! Jag köper gärna på mig billiga tyger som säljs ut till vrakpriser pga märkliga omoderna färger. Sedan köper jag textilfärg och färgar om dem. Halva den här biten ska nog få sig en omgång av någon härlig färgstark grön.

Det bruna tyget ser ut som bredspårig manchester men är faktiskt en stretchig härlig velour. Ska försöka mig på några sköna mjukisbyxor som ser ut som, just det, manchesterbyxor.

Den randiga brun/nougatfärgade velouren har visats i diverse sybloggar och den är superfin när man får klappa på den. Har planer för några höstiga mysplagg åt min älste son.

För övrigt är det lite tyst här på bloggfronten just nu. Jag har massor att göra, det är därför! Har dessutom legat sjuk i en jobbig förkylning där jag tappade rösten helt. Inte helt lätt när man har två små barn hemma utan att kunna prata. :S Igår fick jag också hem min nya maskin som jag skrev om i förra inlägget. Vi har hunnit bekanta oss med varandra. Till en början var jag nästan gråtfärdig men det redde ut sig mot slutet av kvällen. Vi ska nog bli kompisar!

Jag har en del obloggat men måste prioritera beställningar före, så det får vänta med fotografering och fotoredigering. Sånt tar också en hel del tid, särskilt eftersom jag är rätt petig med de bitarna. Det är liksom halva nöjet att göra en fin presentation av sina alster.

Nåja, på återhörande!

1 kommentar:

TRI o MAR sa...

Grattis till dina fynd! Funderade länge på att gå dit eftersom jag jobbar precis bredvid. Man jag hade inte råd och inte plats heller för den delen. Nästa år vill jag på Borås symässa!!
Ska bli spännande att se hur det går med den nye familjemedlemmen
:-)

LinkWhitin

Related Posts with Thumbnails